POHODNA POT OKOLI BOHINJSKEGA JEZERA

Neko avgustovsko nedeljo nas je pot popeljala na Gorenjsko, natančneje do Bohinjskega jezera, saj okoli jezera vodi lepa pohodna pot, ki ponudi številne čudovite poglede. Našo pot pričnemo v Ljubljani, se zapeljemo mimo Bleda, ki je bil kot ponavadi poln, vse do Bohinjskega jezera. Bohinjsko jezero je slovensko največje stoječe in naravno jezero, nahaja se v Julijskih Alpah in Triglavskem narodnem parku ter velja za naravno znamenitost. Njegov glavni pritok je potok Savica, ki se na zahodnem delu jezera prebija preko moren z balvani in se vanj izliva pri Ukancu. Potok Savica je kraški izvir z dvema krakoma, prvi je Velika Savica, kjer se nahaja Slap Savica ter drugi Mala Savica. Mala Savica je hudourniškega značaja, ki v času dežja teče jugozahodno od Velike Savice. Kasneje se potoka združita v eno strugo in nadaljujeta pot pod imenom Savica. Preden pa se izlije v Bohinjsko jezero se mu pridruži še hudourniški potok Ukanška Suha.

Bohinjsko jezero ponuja čudovite in zanimive naravne in kulturne zanimivosti! — Travel-Slovenia

Bohinjsko jezero z Janezovega mostu

Bohinjsko jezero je pretočno jezero in se tako iz jezera izteka reka Jezernica. Po le nekaj 100 metrih, skupaj z reko Mostnico, tvori reko Savo Bohinjko. Po površini ga prekašata le presihajoče Cerkniško jezero, ko je le-to polno, in umetno Ptujsko jezero. Tu naj ponovno omenimo slap Savico, ki je eden najbolj znanih slapov s pridihom romantike in s posebnim zgodovinskim pomenom. In kot tak najbolj obiskan slap. Do slapa Savica smo se odpravili v mesecu juliju, pot do njega pa je urejena sredi gozda. Po poti se nam odpirajo čudoviti pogledi na Bohinjsko jezero, obenem pa lahko vidimo kako je nastalo Bohinjsko jezero. Bohinjsko jezero je ledeniško jezero in njegova dolina je v obliki črke U. Pogled na sam slap je zelo zavidljiv in čudovit, narava okoli njega pa ponuja poplno okolje za preživljanje svojega časa.

Angleška verzija

Pa se vrnimo na Bohinjsko jezero in pot okoli njega, pot je dolga približno 12 kilometrov in je primerna za celotno družino. Naš najmlajši udeleženec pohoda tega dne je star 3 leta in je pot v celoti prehodil sam. Obenem pa je neizmerno užival v vseh zanimivostih, ki jih je ponudila pot. Pot smo pričeli v Ukancu, po desni strani jezera v smeri Ribčevega Laza. Od tu se nam je odprl prečudovit razgled na jezero, le-ta pa se je prikazal v vsej svoji mogočnosti in veličini. Ob jezeru na makadamsko pot, ob plaži do glavne ceste, ki jo prečkamo in nadaljujemo na drugi strani ceste. Ker je ta pot nekoliko vstran od jezera smo se odločili, da jo prehodimo v začetni fazi, saj je bila pot na drugi strani veliko lepša.

In gremo

Pot nadaljujemo po makadamski poti, z le malo razgleda na jezero, a smo vseeno uživali v senci in drugih zanimivostih, ki jih ponuja pot. Na tej točki smo naredili krajši postanek, ob tabli, ki smo jo videli ob poti – naslovljeno Visiting nature in Slovenia (si. obisk narave v Sloveniji). Bodite odgovorni do narave in smeti odnesti s seboj ter jih odvržite na za to primernem mestu. Na večini naših obiskov v naravi, ne glede kje, smo s seboj v veliki meri prinesli še smeti drugih, ki jih neodgovorno odvržejo po poti.

Tabla Obisk v naravi

Tabla se nahaja pri taborniškem kampu, kamor v poletnih mesecih zahajajo taborniki. Pot nadaljujemo po poti, nekoliko naprej se nam odpre pogled na jezero in okoliške vzpetine. Na poti vidimo veliko manjših pritokov, ki se s hribov stekajo v jezero. Ko smo tako počasi napredovali po poti, smo prišli do drevesa, ki nam je vzel pozornost. Nahaja se ob cesti, ki vodi do doma Bohinj. Če smo nanj pogledali s pravega kota se je iz njega pokazala medvedja glava. Mah na njej pa je pokazatelj, da le-ta tu nahaja že kar nekaj časa. Seveda smo to tudi izkoristili in naredili nekaj slik.

Medvedja glava

Kaj kmalu pridemo do manjše cerkve, ki je v vsej svoji lepoti stala na poti. Gre za podružno cerkev Sv. Duha ob jezeru. Cerkev je nastala v 18. stoletju, po tem ko so se prebivalci Bohinja v stiski zaobljubili ob jezeru zgraditi cerkev. V tem času je polje v Bohinju že nekaj let slabo obrodilo, črv pa je uničil celoten pridelek, v tej stiski so se prebivalci odločili zgraditi cerkev ter, da bodo vsako leto praznovali tri srede – kvatrno sredo po postu, sredo po veliki noči in po binkoštih. Prvo zaobljubu o izgradnji cerkve so izpolnili leta 1743, drugo pa izpolnjujejo še danes. Cerkev je na zunaj dober arhitekturni primer gradnje s poslikavami na fasadi ter okraski na robovih. Ograjena je z manjšim kamnitim zidom, žal pa so tovrstne manjše cerkve večino časa zaprte, odprte so le ob posebnih priložnostih.

Cerkev s fresko

Pot nadaljujemo po makadamski poti, kjer se nam ponovno odpre razgled na Bohinjsko jezero. Nekoliko nižje ponovno prečkamo manjši pritok, ki si ga tudi pobliže ogledamo. Še posebej zanimiv je bil za otroke. Ob poti se nahajajo še klopce, primerne za počitek, obenem pa lahko posamezno klopco posvojite in tako soustvarjate zgodbe Bohinjskega jezera. S tem pa lahko prispevate svojo misel-posvetilo-ime, ki bo odtisnjena na posebni ploščici na klopci. Od tu pa se nam je že odprl pogled na cekrev svetega Janeza Krstnika. A prvo se odpravimo mimo manjšega zaliva, kjer so ravno trenirali z jadrnicami.

Majhne jadrnice

Nekaj metrov naprej se na večji skali nahaja kip Zlatoroga, ki mogočno stoji ob jezeru. Zlatorog nakazuje pravljičnost in skrivnostnost dežele. S prihodom v zaliv in ogledom Zlatoroga prispemo v Ribčev Laz, ki je idilična vasica na območju Triglavskega narodnega parka. Nahaja se na vzhodnem bregu Bohinjskega jezera.

Kip Zlatoroga

Tu se preko reke Jezernica nahaja cerkev Janeza Krstnika. A predno nadaljujemo se najprej sprehodimo skozi manjši park, kjer je na voljo čista pitna voda. Na sredini parka se nahaja informacijska tabla z maketo Triglava in prvim hotelom v Bohinju. Otroci se navdušijo predsvem nad fontano, ki se tu nahaja ter sladoledom. Most ob izlivu jezera in prehodu v reko Jezernico predstavlja lep arhitekturni dosežek, preko katerega se sprehodimo do cerkve svetega Janeza Krstnika. Kamniti most se imenuje Janezov most. Cerkev je skupaj z mostom in pogledom nazaj na Bohinjsko jezero simbol Bohinja. Je slogovno najbogatejša cerkev v Bohinju in datira v čas od romantike do baroka. Obenem pa spada med najlepše primerke slovenskega srednjeveškega stavbarstva in stenskega slikarstva.

Pogled na cerkev Sv. Janeza Krstnika

Ob cerkvi se nahaja spomenik Jeseniško-Bohinjskemu odredu ter njihovi zmagi nad nemškim okupatorjem. Z zmago so preprečili požig Zgornje Bohinjske doline. Pot od tu ostaja makadamska, a je le-ta bolj sončna. Zato priporočamo uporabo pokrivala in sončne kreme. Celotno pot pa sledimo rumeno-beli markaciji. Nekoliko naprej, v Stari Fužini, se nahaja travnata plaža in primeren prostor za kopanje v jezeru. Na tej strani jezera je veliko primernih kotičkov za sproščanje in kopanje. Videli smo še deskarje na vodi. Tu se za nekaj časa ustavimo tudi mi, da malo namočimo noge. Otroci pa v jezero vržejo kak kamen, varno seveda. Ta del jezera se imenuje Fužinski zaliv.

Mečemo kamne

Pot kmalu nadaljujemo, na drugi strani jezera, kjer se na večih mestih odpre prelep pogled na jezero in okoliške hribe. Kmalu ponovno pridemo do manjšega pritoka oziroma korita kjer se zbira voda, ki obenem ponuja pravo ledeno osvežitev. Po krajšem postanku in osvežitvi nadaljujemo pot, celoten čas pa nas spremlja toplo sonce. Proti koncu se pot nekoliko zooža in nas popelje skozi gozd. Na koncu se pot ponovno odpre, s prelepim razgledom nazaj na Bohinjsko jezero. S tem pa prispemo nazaj v Ukanc. Od tu naprej nas veliki večini spremlja Zlatorogova pravljična pot, nekoliko nižje pridemo do Jezernika, povodnega moža ter drugih informacijskih točk Zlatorogove pravljične poti. Na tej točki se nekoliko izgubimo, saj nismo vedeli ali zaviti levo ali desno.

Zlatorogova pravljična pot

Odločimo se za levo smer, ki pa je bila seveda napačna. A nas le ta popelje do potoka Savica. Odpravimo se še nekoliko nižje ob potoku, do točke kjer se Savica izliva v Bohinjsko jezero. Po ogledu se odpravimo nazaj in v desno po pravi poti do naše začetne točke. Tu še prečkamo potok Savico, z mostu pa se nam odpre prelep razgled na kristalno čisto vodo, ki si s svojo hitrostjo utira pot do jezera. Po manjši poti vse do manjšega travnika in Perkmandeljca, ki je del Zlatorogove pravljične poti. Odpre se prelep razgled na hribe. Perkmandeljc je majhen škrat, ki nagaja rudarjem, ko kopljejo rudo, saj mu ni všeč, da ljudje hodijo tako globoko v njegove rove. Pot nas popelje mimo starih, predvidevamo značilnih, hiš do naslednje točke pravljične poti, kjer se nahaja Zlatorog. Zlatorog je bel gams z zlatimi rogovi, ki čuva zaklade narave. Pot se konča ob cesti, kjer se nahaja tudi začetna točka Zlatorogove pravljčne poti. Na poti veljata dve pravili, in sicer imej rad naravo in jo skrbno varuj ter bodi prijazen z vsemi živimi bitji, ki jih srečuješ na poti.

Zlatorog

Stem pa smo končali nas sprehod okoli Bohinjskega jezera, še nekaj sto metrov do začetne točke in zaključimo. Prehodili smo 12.68 kilometrov v 5 urah, to in celotno pot si lahko pogledate na Sports Trackerju. Pot je ponudila veliko zanimivih in novih stvari, ob njej smo bolje spoznali samo Bohinjsko jezero in kraje ob njem. Informacijske table so podale še nekaj dodatnih informacij, pogled ki ga nudi pa je vse skupaj dopolnil. Na koncu sledi še okrepčitev, malo večji prigrizek in krajši počitek. Ni ga boljšega počitka kot sedeti ob jezeru in uživati ob razgledu.

Potok Savica

Dan je bil sončen in vsekakor primeren za takšen izlet, predlagamo le, da se na pot odpravite bolj zgodaj in se tako izgonete gneči na Bledu. Zato priporočamo Bohinjsko jezero za vaš naslednji izlet, saj so tovrstni kraji čudoviti in odlični za preživljanje časa. Izlet lahko podaljšate še do slapu Savica, v kolikor imate na zalogi še kaj energije. Pot od vhoda do slapa traja približno 15 minut. Ko se odpočijemo in osvežimo se odpravimo proti domu, na poti se ustavimo še na Bledu, da s seboj vzamemo še kakšno kremšnito. Pot domov je bila polna lepih spominov in dobrih vtisov.

Prelep pogled

Vabimo vas k ogledu vtisov, ki smo jih ustvarili po poti, mogoče pa vas prepričajo za obisk teh krajev. Slovenija je, ne glede kam se odpravimo, čudovita. Ob koncu pa vas povabimo k všečku in delitvi prispevka med vaše prijatelje. Nikar pa ne pozabite, novim odritjem in zgodbam lahko sledite na Instagramu, Facebooku, Twitterju ali Tik Toku. Kot že omenjeno, pa si lahko celotno pot okoli Bohinjskega jezera pogledate na Sports Trackerju. Obiščete pa lahko še naš Youtube kanal in si pogledate objavljene video posnetke.

In search of new trails.