VOJŠČIČKA FEŠTA N’ MIVKI 2019

V soboto, 15. junija 2019, smo se ponovno odpravili v prelepo kraško vasico po imenu Vojščica, ki je tokrat praznovala svoj praznik. Praznik Sv. Vida, po katerem se imenuje vaška cerkev, obenem pa je Sv. Vid zavetnik vasi. Praznik so člani društva Farjovca v letu 2018 poimenovali Vojščička fešta n’ mivki, seveda Vojščica ima tudi mivko. Tako so v soboto organizirali odbojkarski turnir trojk z bogatimi nagradami, v nedeljo pa je bil na vrsti glasbeno obarvan program z nastopom Slavka Ivančiča ter spremljevalnega ansambla ABC. Letošnji dogodek je bil s takšnim imenom in v takšnem obsegu organiziran drugič, in vsekakor ni razočaral.

Prazni Vojščice je ponudil prijetno izkušnjo! — Travel-Slovenia

Društvo Farjovca

Naša pot v Vojščico se je pričela že ob 10. uri zjutraj z odhodom iz Ljubljane, vremenska napoved je bila enkratna, a ni šlo vse po načrtih. Saj nas je nesreča pri Brezovici ustavila in naše potovanje podaljšala za več kot eno uro. Sledil je obvoz preko lokalnih cest, zaradi katerih smo uspeli do Ajdovščine priti nekoliko hitreje, kakor bi po primorski avtocesti, kjer je prometni kolapsu povzročil čakalno dobo več kot eno uro. A ker so po dolgih deževnih dnevih končno nastopili topli ter sončni dnevi, se prav hitro pričnejo delovne akcije. Seveda avtoceste niso nikakršna izjema, tako smo morali prečiti še nekaj cestnih zapor, a po prihodu do Ajdovščine se je naša pot nemoteno nadaljevala. Le z izjemo manjše nepazljivosti, ko smo napačno zavili in smo se morali vračati.

Angleška verzija

V Vojščico smo prispeli malo pred 14. uro, kjer smo kaj hitro opazili reklamne transparente in puščice, ki so nas usmerile proti prostoru dogajanja. Pot do dogajanja je bila označena z obeh smeri prihoda v Vojščico. Še nekaj metrov in že smo prispeli do odbojkarskega igrišča, ki smo ga opazili že pred časom, na Jesenskem pohodu na Trstelj, ki smo se ga udeležili lansko leto. Nahaja se nekoliko vstran od centra vasi, po kraški cesti na gozdnem robu oziroma na poti proti sosednji vasi Lipa.

Člani društva Farjovca so območje dogajanja lepo pripravili, že po slikah z njihovega Facebook profila smo zasledili, da se postavljajo novi objekti, v načrtu za prihodnost pa imajo še veliko več, in sicer ureditev športnega parka. Ob samem igrišču se nahaja še nogometno igrišče. Ob našem prihodu so se organizatorji ukvarjali še z zadnjimi malenkostmi pred pričetkom turnirja, obenem pa smo prejeli še uradno majico dogodka, kjer se je znašel tudi naš logotip. Ob odbojkarskem igrišču smo opazili manjšo tribuno za gledalce, ki se je tekom dneve vedno bolj polnila.

Igrišče za odbojko

Malo pred drugo uro je prišel še DJ, ki je tekom dneva in pozno v noč skrbel za izbor raznolike glasbe, kot tudi za napovedi nastopajočih ekip ter končno napoved zmagovalcev. Slišali smo lahko veliko različnih zvrsti glasbe, od slovenske, hrvaške pa vse do pop uspešnic. Ob 14. uri pa je šlo za res, s prihodom ekip, ki so se kaj kmalu pričele ogrevati. Na koncu je bilo prijavljenih 10 ekip, vsaka ekipa je morala imeti vsaj eno žensko predstavnico. Ekipe, ki so nastopile: Boštjan, Miks, Litr Šprica, Kras, Samo da riba, Vojščički odbojkaši, Urban, Karneki, Summer of ’79 in ne nazadnje še ekipa Farjovce.

Ekipe

V prvem krogu so ekipe razdelili v tri skupine, kjer je vsaka igrala z vsako ekipo. V začetni fazi turnirja smo opazili, da so pravila nekoliko prilagojena, saj so sodelovale tudi ekipe, ki se z odbojko ali ne ukvarjali ali pa samo občasno, obenem pa so sodelovali tudi mlajši. Tako so zabavo in sodelovanje ponudili vsem sodelujočim, v kasnejših krogih pa so se pravila zelo izostrila. Na igrišče so poklicali tudi sodnika, ki je skrbel, da se pravila dosledno upoštevajo. V tej fazi smo opazili, da so na začetku ekipe imele kar precej težav, predvsem s sprejemanjem. Saj so žogo morale sprejeti s spodnjim udarcem in ne z zgornjim s prsti. Prepovedano je bilo dotikanje mreže in prehajanje na drugo stran mreže.

Prva tekma

Od tu dalje so bile borbe bolj ostre in tekmovalne, velikokrat smo si ogledali še tretji niz ali zmago na dve dobljeni točki, ko je prišlo do izenačenja pred zadnjo točko. Konec koncev se je le igralo za zmage, obenem pa nikoli ni odveč zdrava tekmovalnost. Kljub vsej tekmovalnosti so ekipe po koncu tekme še vedno skupaj kaj spile in se podružile.

Na samem prizorišču smo lahko videli kar nekaj Tomosovih motorjev, že kar starodobniki, bi lahko rekli. Tomos je slovenska tovarna motornih vozil, ki je bila ustanovljena leta 1954. In so v svojem času izdelali veliko kvalitetnih in lepih motornih vozil. Za pijačo je bilo poskrbljeno tekom celotnega dne, saj so organizatorji poskrbeli za dober izbor pijač. Nekoliko kasneje so pričeli še s pripravo hrane, krompirčka ter mesa, predvsem čevapčičev, hrenovk in zrezkov.

Črn Tomosov motor

Bolj ko se je temnilo, bolj napete boje smo lahko gledali. V zaključni fazi so ekipe naredile manj napak, ki so jih na začetku zaradi strogih pravil stale točk. Boj je potekal za vsako odbito žogo in za vsako točko do zaključka turnirja, kjer je tretje mesto zasedla ekipa Summer of ’79, drugo Boštjan. Zmagala pa je, povsem zasluženo, ekipa Litr Šprica. Če povzamemo celoten turnir, lahko rečemo, da je bil odličen in dobro organiziran. Ob tem moramo pohvaliti sodnika, ker je zelo dosledno upošteval pravila in ni popuščal, niti domači ekipi ne. Svoje delo je opravil profesionalno.

Po zaključku turnirja je sledila podelitev pokalov in nagrad, hitro slikanje in zabava z DJem. Sam turnir se je zaključil pozno ponoči, nekoliko čez 23. uro. Po koncu smo se še malo po družili, podebatirali z organizatorjem in nekaj čez polnoč je bil naš čaz za odhod.

Ekipa Litr šprica – zmagovalci turnirja v odbojki na mivki

Celoten dan je bil lep in sončen, s krajšo pooblačitvijo, domov smo prišli nekoliko zagoreli, a ne preveč, kljub močnemu soncu. Veliko časa smo se zadrževali v senci, najbolj so morali trpeti igralci, a takšna je pač odbojka na mivki. Celoten dan, kot vsak do sedaj v Vojščici, je bil enkraten in preživet v dobri družbi. Sam dogodek je bil enkratno izpeljan, poskrbljeno je bilo za vse, od najmlajših do najstarejših.

Po krajšem počitku je napočilo tudi nedeljsko dogajanje, ki se je pričelo ob 15. uri z nastopom Mladinskega pihalnega orkestra iz Komna, ki je zaigral štiri pesmi. Tako so ob zvokih pihalnih glasbil odprli drugi dan praznika Vojščice. Po njihovem nastopu je sledil nagovor predsednika Farjovce Tadeja Rogelja in predsednika Krajevne skupnosti Vojščica, Roberta Perasa. Po zaključku obeh govorov je sledila predstavitev Jamarskega kluba Temnica ter predstavitev spustov po vrvi, pri katerih so otroci zelo uživali. Poudarek tu je bil predvsem na varnosti, ki jo morajo jamarji društva vedno postaviti na prvo mesto v kolikor ne želijo, da se pripeti nesreča.

Spust po vrvi

Sledi krajša gledališka uprizoritev komedije z naslovom Gremo v teater, pripravilo jo je priznano Posvetno društvo Standrež. Uprizoritev je trajala približno 25. minut, ki je v vseh pogledih nasmejala občinstvo. Celoten dogodek je spremljal turnir v metanju podkve, kjer so lahko obiskovalci preizkusili svoje metalne sposobnosti. Zmagovalca turnirja, ki sta najbolje merila, sta bila domačina Božo Pirec in Niko Volčič. Obenem pa so lahko obiskovalci tekom dogodka vplačali listek ter ugibali težo pršuta, ki je bil izobešen na vidnem mestu. Najboljšo mero pršuta je napovedal domačin Matej Antonič in tako postal njegov ponosen lastnik.

Ansambel ABC

Ob 17. uri je na vrsto prišel ansambel ABC, ki je pričel z ogrevanjem obiskovalcev pred velikim koncertom Slavka Ivančiča. Vzdušje je postajalo vedno bolj razgreto in občinstvo je bilo že dobro ogreto ko je na oder stopil Slavko Ivančič z bendom. Slavko je poskrbel za odličen izbor glasbe in še bolj razgrel poslušalce. Seveda se je večina tudi zavrtela ob zvokih dobre glasbe, se sprostila in enostavno uživala. Po koncu koncerta Slavka Ivančiča je na oder ponovno stopila skupina ABC, ki je z glasbo poskrbela za tiste najbolj vztrajne. Nedeljskega dogodka se je udeležilo okoli 400 ljudi, ki so glede na videno neizmerno uživali in se zabavali. V celoti je bil nedeljski dogodek odlično obiskan in organiziran, če povzamemo predsednika Farjovce, ki je dejal: “Bilo je fenomenalno.” Dan je bil enostavno enkraten za dobro glasbo, druženje in veselje.

Slavko Ivančič

S tem pa se je zaključil praznik Vojščice in praznik zavetnika Sv. Vida. Kot vedno do sedaj, je Vojščica ponudila zanimivo dogajanje in dobro preživet vikend. Vojščico smo ponovno zapustili polni lepih vtisov in z novo zgodbo za delitev. Vsekakor je dobro videti, pa naj bo kraj še tako majhen, da lahko pripravijo kaj takšnega kot je bil praznik Vojščice, ob tem pa moramo omeniti še Jesenski pohod na Trstelj in Žajbljev pohod. Vsi trije dogodki so vsak posebej pripravili svojo unikatno dogodivščino.

Za konec vas vabimo še k ogledu fotografij spodaj (razdeljeni na soboto in nedeljo), hvaležni bomo za vsako delitev prispevka ali všečka. Sledite nam lahko na Instagramu ali Facebook strani.

Travel-Slovenia | Vsesplošni turistični priročnik za Slovenijo | www.travel-slovenia.si/slo

Priprave pred praznikom Vojščice:

Praznik Vojščice – sobota:

Praznik Vojščice – nedelja:

Advertisements

In search of new trails.